• چهار شنبه 26 اردیبهشت 1403
  • الأرْبِعَاء 7 ذی القعده 1445
  • 2024 May 15
شنبه 22 تیر 1398
کد مطلب : 65348
+
-

این کلاهبردار  را شناسایی کنید

پلیس
این کلاهبردار  را شناسایی کنید

پلیس آگاهی البرز با انتشار تصویر کلاهبردار حرفه‌ای به شیوه ارائه پیامک جعلی واریز وجه، از شهروندان خواست برای شناسایی متهم و طرح شکایت به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان مراجعه کنند.
به گزارش ایرنا، رئیس پلیس آگاهی استان گفت: در پی ارجاع تعداد زیادی پرونده شکایت مالکان فروشگاه‌ها و مغازه‌های خواربارفروشی در شهرهای کرج و فردیس به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان مبنی بر کلاهبرداری از آنها با شیوه ارائه پیامک جعلی واریز وجه به حساب فروشندگان در قبال خرید کالا، موضوع مورد بررسی قرار گرفت.

سرهنگ «محمد نادربیگی» افزود: بر اساس اظهارات مالباختگان، متهم به همراه یک خانم به مغازه‌ها و فروشگاه‌ها مراجعه و پس از خرید کالا به فروشنده اعلام می‌کرد که مبلغ را از طریق تلفن همراه‌بانک پرداخت می‌کند که پس از دریافت شماره کارت بانکی شخص فروشنده و وارد کردن آن در اپلیکیشن مربوطه و نمایش مشخصات صاحب کارت اقدام به گرفتن عکس از صفحه کرده و ادامه عملیات انتقال وجه را متوقف و با نشان دادن تصویر تراکنش به فروشنده وانمود می‌کرد که پول را به حساب وی واریز کرده، در حالی که انتقال وجه انجام نشده بود.
وی افزود: کارآگاهان پایگاه یکم با انجام تحقیقات گسترده، در نهایت متهم را که قصد خرید از یکی از فروشگاه‌های کرج را داشت شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه دستگیر کردند.

رئیس پلیس آگاهی استان البرز با بیان این‌که متهم در بازجویی‌های کارآگاهان به ۱۰ فقره کلاهبرداری از شهروندان به این شیوه در سطح شهرهای کرج و فردیس اعتراف کرد، یادآور شد: به منظور شناسایی سایر شکات، بازپرس شعبه ۱۹ دادسرای ناحیه ۳ کرج دستور چاپ تصویر بدون پوشش متهم را در رسانه‌های جمعی صادر کرده است. بنابراین از شهروندانی که به این شیوه و یا توسط این فرد مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند درخواست می‌شود تا برای پیگیری شکایت خود به پایگاه یکم پلیس آگاهی استان البرز واقع در کرج - ۴۵ متری کاج - بلوار ولیعصر(عج) - جنب کلانتری ۳۰ اسلام‌آباد مراجعه کنند.


اعتراف سارقان خودرو به 340 سرقت 

رئیس پلیس آگاهی البرز همچنین از دستگیری سارقان لوازم داخلی خودرو با بیش از 340 فقره سرقت خبر داد.
نادربیگی اظهار کرد: در پی دریافت شکایت‌های متعدد درخصوص سرقت‌های داخل خودرو در مناطق مختلف استان، پیگیری موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس آگاهی قرار گرفت.
وی ادامه داد: بلافاصله تیمی از کارآگاهان تشکیل شد و با کنترل سارقان سابقه‌دار، سرنخ‌هایی از سارقان را به دست آوردند و 4 نفر از سارقان سابقه‌دار که در سرقت‌ها مشارکت داشتند، با هماهنگی مقام قضایی در یک عملیات ضربتی و غافگیرانه دستگیر شدند. وی افزود: در بازرسی از محل سکونت آنها تعداد زیادی اموال مسروقه از جمله ضبط و باند خودرو به ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون ریال کشف شد.

این مسئول ابراز کرد: متهمان پس از انتقال به پلیس آگاهی استان البرز به ۳۴۰ فقره سرقت از داخل خودرو با شیوه تخریب قفل صندوق و خم کردن در خودروها و سپس فروش اموال مسروقه به یک مالخر اعتراف کردند.
سرهنگ نادربیگی گفت: تاکنون ۱۷۹ نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.
 

این خبر را به اشتراک بگذارید